O czym pisać? Jak pisać? Co dziś pokazać? Jak zaangażować społeczność? Jeśli zdarza Ci się zadawać takie pytania siadając przed komputerem – ten tekst jest dla właśnie dla Ciebie. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak tworzyć skuteczne treści do mediów społecznościowych. Same konkrety. Śmiało – przeczytaj i korzystaj.

✅ TWÓRZ TREŚCI NATYWNE CZYLI DOSTOSOWANE DO MEDIUM, W KTÓRYM PUBLIKUJESZ.

Nie kopiuj tych samych treści i nie udostępniaj ich na Facebooku, Instagramie, Twitterze czy innej platformie. Pamiętaj, że użytkownik oczekuje od każdego z tych serwisów czegoś innego (np. na Facebooku spodziewamy się dłuższych treści, live, video/ na Instagramie oczekujemy pięknych zdjęć i hasztagów, na Twitterze ⠀zwięzłych fraz trafiających w samo sedno). Szanuj swoich odbiorców i pokaż im, że stać Cię na coś więcej niż tylko “kopiuj-wklej”⠀⠀

✅ TWÓRZ MIKROTREŚCI

Napisałeś/-aś świetny, wartościowy tekst na blogu? Gratulacje! Teraz… podziel go na kawałki i serwuj małymi porcjami swoim odbiorcom. Wyciągnij “samo mięsko” i stwórz cykl postów, krótkich filmików, w których będziesz pokazywać główne idee, o których mówisz w artykule. Pokażesz w ten sposób, że konkretny z Ciebie gość/ konkretna babka. Znasz się na rzeczy i szanujesz czas swojego odbiorcy. A skoro zainteresował się Twoją mikrotreścią, to…. zachęć go do przeczytania całego artykułu📚📚📚⠀⠀

✅ NIE MÓW TYLKO O SWOIM PRODUKCIE/ USŁUDZE

Ile można słuchać o tym, że Twój produkt czy usługa są extra? Taka komunikacja nie budzi zaangażowania, nie tworzy relacji. W dłuższej perspektywie może tylko zniechęcać.

✅ OKREŚL SWÓJ TEMAT PRZEWODNI – ZBIERZ LUDZI WOKÓŁ IDEI – NIE PRODUKTU

Sprzedajesz koszule nocne, albo pościel? Zaangażuj społeczność wokół hasła „Kocham poranki!” – możesz pokazywać piękne zdjęcia leniwych poranków, a w tle zaprezentujesz swój produkt. Możesz mówić o porannych rytuałach, przeprowadzić wywiady ze znanymi postaciami pytając o to jak wyglądają ich poranki. Widzisz teraz ile masz tematów do rozmów? Przełóż to na swój biznes i działaj!

⠀⠀⠀

✅ ZAPLANUJ TREŚCI ZAWCZASU

Poświęć jeden dzień na przygotowanie treści do mediów społecznościowych na tydzień lub 2 tygodnie wprzód. To ogromna oszczędność czasu. Dzięki temu Twoje działania będą regularne i spójne. Posty na Facebooku możesz zaplanować bezpośrednio w serwisie, posty na Instagramie możesz zaplanować dzięki aplikacji np. Planoly. Jeśli na platformie, na której działasz nie można planować treści – przygotuj je na GoogleDrive i w odpowiednim momencie wklej na swój profil.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: